Музей школи
„О, рідна школо , храм науки, наша Альма-матір,
В твою історію вплелися долі різних поколінь,
В ній світло від веселого шкільного свята,
І від сумних подій лежить в ній темна тінь.
Цікаво й весело впродовж вже майже двох віків
Живе країна знань-моя дев’ята школа,
Це школа наших прадідів, дідів, батьків,
Мій рідний дім, моя щаслива доля.”
Вчитель математики ЗОШ № 9 Пацкун Н.І.
В даний час зріс інтерес до краєзнавства, тобто комплексного вивчення рідного краю в різних аспектах. Багато вчителів звертаються в своїй урочній роботі та в позаурочній діяльності до проблеми використання краєзнавчого матеріалу з метою формування знань, умінь і цінних орієнтацій, розвитку творчих здібностей, виховання поваги до культури та історії рідного краю.
Академік Д. С. Лихачов у свій час говорив; „Якщо людина не любить хоча б зрідка дивитися на старі фотографії своїх батьків, не цінує пам’яті про них - значить вона не любить їх. Якщо людина не любить старі вулиці, нехай навіть і поганенькі ,- значить, у неї немає любові до рідного міста. Якщо людина байдужа до пам’ятників історії своєї країни, - вона, як правило, байдужа до своєї країни.”
9 листопада 2007 року в Васильківській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9 було відкрито музей історії школи ( Наказ №11 від 03.09.2007 р.), її історія сягає середини ХІХ століття. Музей в освітньому закладі створено з метою виховання, навчання і соціалізації учнів. Шкільний музей покликаний формувати стійкий інтерес до придбання нових знань з історії рідного краю, виховувати бажання і готовність до самостійного вивчення рідного краю, формувати вміння дослідницької роботи з краєзнавчою літературою.
Завданням шкільного музею :
- виховувати почуття патріотизму, любові до своєї Батьківщини, відданості, гордості за минуле і сьогодення, прагнення захищати інтереси Батьківщини;
- зберегти для вихованців та нащадків оригінали, першоджерела, музейні предмети, які становлять історичну цінність;
- перетворити музейний предмет у засіб інформаційного сприйняття минулих епох;
- сприяти впровадженню музейного матеріалу в навчальний процес.
Музей історії школи має Статут, Уніфікований паспорт, Інвентарну книгу, План роботи, Книгу відгуків. Музейний фонд налічує 1400 одиниць, які розміщені за експедиційними розділами, а саме:
- історія школи №9;
- директори школи;
- вчителі „відмінники освіти”, „методисти”, „старші вчителі”;
- учительські династії;
- гордість школи – наші медалісти;
- ми вклоняємося Вам, вчителі – ветерани Великої Вітчизняної війни;
- в боях відстояли Вітчизну свою (односельчани – учасники у Великій Вітчизняній війні);
- краєзнавча та пошукова робота в школі;
- шкільні організації: жовтенятська , піонерська та комсомольська;
- спортивна та туристична робота в школі;
- краса душі у творчість перелита;
- зразки шкільної форми, стара шкільна парта;
- сучасне життя школи.
Музей освітньої установи – яскраве явище вітчизняної культури та освіти. По великому переконанню, знання минулого дає відповідь на багато питань сучасності. Музей історії школи – це зв’язок поколінь, перехрестя епох, своєрідна машина часу.
Коментарi